AdBlue®, AUS 32, DEF jsou jiná označení pro tutéž chemickou sloučeninu, česky nazývanou močovina. Jedná se o vodný roztok močoviny s koncentrací 32,5% syntetické močoviny a zbytek roztoku tvoří voda.
AdBlue® se používá v motorech novějších vozidel, která musí splňovat emisní normu EURO IV a vyšší. Nové motory mají vzhledem ke svému výkonu technický problém dosáhnout přísných emisních limitů a tak využívají močovinu ke snížení emisní zátěže vzniklé spalováním nafty.
Technické řešení

AdBlue se vstřikuje do výfukových plynů před katalyzátorem. Díky vysoké teplotě zplodin dojde k rozložení kapaliny na amoniak a oxid uhličitý a rovnoměrně se smísí se zplodinami. Amoniak na povrchu katalyzátoru reaguje s oxidy dusíku, které jsou obsaženy ve zplodinách a z výfuku následně vychází neškodné přírodní produkty jako je vodní pára a dusík. Samozřejmě případné jiné těžké kovy, které zplodiny mohou obsahovat, s AdBlue nijak nereagují a odcházejí se zplodinami.
Spotřeba AdBlue je výrazně nižší než spotřeba paliva (odpovídá 3% - 7%). Běžná spotřeba u osobních vozidel dosahuje 0,8 - 1,2 l/1000 km, u vozidel s vyšším výkonem (vyšší spotřebou) se spotřeba AdBlue rovněž zvyšuje a tuto spotřebu ovlivňují mimo jiné také klimatické podmínky nebo styl a způsob jízdy.